Materiały konferencyjne SEP 2021

Na podstawie przeprowadzonego dialogu z kopalnianymi służbami transportu podziemnego nakreślono wymagania ze strony użytkowania:  intuicyjna obsługa;  sprawdzenie poprawność konfiguracji;  rozbudowana baza danych dotycząca taboru środków transportu;  możliwość edycji utworzonego zestawu transportowego; Problematycznym okazało się określenie obszaru potencjalnych błędów, niemiarodajne by- ło analizowanie wykonanych obliczeń ze względu na weryfikacje przed organy nadzorcze. Aby wskazać miejsce generujące najwięcej błędów, osobom zajmującym się obliczeniami trakcyjnymi został przedstawiony ciągnik i zespół transportowy typu niestosowanego na danej kopalni. W wyniku analizy stwierdzono najwięcej błędów wobec zapisów w instrukcji obsługi. Najczęściej dotyczyły one;  odległości granicznej rozmieszczenia podzespołu z napędem hydraulicznym od agrega- tu hydraulicznego;  weryfikacji hamowania awaryjnego ciągnikiem przy granicznych obciążeniach ładun- kiem;  maksymalnych opóźnień podczas hamowania, w stanie jazdy bez ładunku;  współczynnika oporów toczenia;  sprawdzenia wytrzymałości sprzęgów i elementów złącznych;  masy dodatkowego wyposażenia, liny, węży hydraulicznych, pełnych stanów cieczy ro- boczych i paliwa. Rys. 2. Uproszczona struktura programu, rozbudowana baza danych środków transportu będąca integralną częścią programu Figure 2. Simplified programme structure, extensive database of means of transport being an integral part of the programme Na podstawie powyżej przedstawionych wniosków zostały sformułowane podstawowe za- łożenia:  realizacji etapami, z których każdy dotyczy poszczególnych rodzajów układów trans- portu (kolejki podwieszone, przewóz dołowy, kolejki spągowe);

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3