Materiały konferencyjne SEP 2021

Rys. 3. Widok okna programu, przedstawiono graficznie przekroczenie odległości pomiędzy agregatem a skrajnym wózkiem napędowym Figure 3. View of the programme window, the exceeding of the distance between the aggregate and the outermost driving bogie is graphically represented Po skonfigurowaniu zestawu, następuje sprawdzenie kolejnych warunków, wynikających ze specyfiki układu transportu, czyli długości maksymalnej zestawu transportowego, podykto- wanej np. rozstawem tam wentylacyjnych bądź długościach stacji osobowych. Kolejno nastę- puje sprawdzanie warunków granicznych odległości wózków napędowych i hamulcowych cią- gnika względem agregatu spalinowo hydraulicznego, oraz odległości pomiędzy wózkami ha- mulcowymi połączonymi w układ wielokrotny. Kolejnym jest sprawdzenie warunku wytrzymałości elementów złącznych, czyli poszcze- gólnych cięgieł łączących dane podzespoły ciągnika i zespołu transportowego względem sił działających na nie, pochodzących od poszczególnych napędów. Ponadto wprowadzony jest warunek wytrzymałości liny bezpieczeństwa, gdzie porównywana jest minimalna siła zrywają- ca względem siły samostaczania. Kończącą fazą jest wykonanie obliczeń trakcyjnych dla przyjętej konfiguracji zestawu trans- portowego, względem podanej masy ładunku lub ilości transportowanych osób. Obliczone wartości są weryfikowane poprzez sprawdzenie warunków wynikającego z obowiązującego rozporządzenia załącznika 4 pkt. 4.9; 4.19; 4.8 między innymi zapewnienie opóźnienia hamo- wania o wartości nie mniejszej niż 1 m/s i nie większej niż 10 m/s. Współczynnik statycznej pewności hamowania nie mniejszy niż 1,5 w stosunku do maksymalnej siły staczającej trans- portowany zestaw. Współczynnik pewności hamowania wyznaczony jako stosunek maksymal- nej siły hamowania do maksymalnej siły pociągowej napędu własnego nie mniejszy niż 1,5 [1]. Forma wydruku zapewnia przejrzysty tok obliczeniowy z widocznymi wzorami i kolejnymi przejściami pomiędzy nimi, ponadto załącznikiem jest wydruk parametrów technicznych środ- ków transportu, co zapewnia spełnienie paragrafu 630 pkt. 1 gdzie określono, że Dokumentacja Układu Transportu musi zawierać m.in. ; charakterystykę techniczną maszyn i urządzeń trans- portowych obejmującą:  parametry eksploatacyjne;  cechy charakteryzujące środki transportowe oraz trakcje [1].

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3