Materiały konferencyjne SEP 2021

Aktualnie eksploatowana w pokładzie 215 (rys. nr 3) na poziomie 500m ściana 501 jest wyposażona w system pasywnej kontroli podporności sekcji obudowy zmechanizowanej. Pasywny system podporności sprawia więcej trudności dla operatora, musi on poświęcić więcej swojego czasu pracy podczas przekładki sekcji obudowy zmechanizowanej, po to aby prawidłowo rozeprzeć stropnicę. Rys. 3. Stan podporności w ścianie 501 bez zastosowanego aktywnego systemu. Fig. 3. Bearing level in the longwall 501 without active system applied. Czujnik (rys. 4) zabudowany w sekcji obudowy zmechanizowanej obrazuje sytuację pod- pornościową lewego i prawego stojaka. Sygnał z czujników wysyłany jest na panel wizyjny statusu urządzenia, który wyświetla sygnałem świetlnym sytuacje w stojakach. System wysyła sygnały do systemów informatycznych, które pozwalają wyświetlać stan w ścianie w progra- mach komputerowych, dodatkowo w pociągu aparaturowym ściany na chodniku podścia- nowym zabudowany jest komputer, który również posiada podgląd na czujniki zabudowane w ścianie. Rys. 4. Widok płyty czołowej sterownika na sekcji obudowy zmechanizowanej (ELSTA, 2019). Fig. 4. View of the controller's front plate on the powered support section (ELSTA, 2019).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3