Materiały konferencyjne SEP 2021
7 wykonano wyłom o wymiarach umożliwiających swobodną zabudowę pierwszej belki wspornika W1. Wyłom zabezpieczono obudową tymczasową drewnianą, odwiercono 4 otwory w stropie i zabudowano kotwy strunowe 10 m wklejane. Na ko- twach zamocowano podciągi technologiczne do podnoszenia belek wspornika, podniesiono belkę wspornika W1(analogicznie ze sposobem podnoszenia belek z Etapu III) i połączono ją śrubami z portalem, dodatkowo ustabilizowano zabudowany element W1 stojakami stalowymi typu SV, wykonano i zabezpieczono odpowiedni wyłom o wymiarach umożliwiających zabudo- wę odrzwi uzupełniających o numerach 33÷36 i połączono je z uchami na belce wspor- nika za pomocą sworzni i zawleczek, wykonano wymienione powyżej czynności dla kolejnych belek wspornika (do W5 włącznie). Sukcesywnie zabudowując odrzwia uzupełniające 37÷58, belki wspornika W6 połączono z segmentem upodatniającym UW na spągu wyrobiska, zabudowano belkę wspornika z segmentem upodatniającym UW na wcześniej wykona- nej stopie fundamentu betonowego i połączono z elementem belki wspornika W5, zabudowano brakujące odrzwia uzupełniające o numerach 59÷60, po zabudowie i połączeniu wszystkich elementów tzw. BRAMY, sprawdzono jeszcze raz moment dokręcenia śrub. W zakładkach odrzwi uzupełniających stosowano po 3 sztuki strzemion dwujarzmowych SDw32/34/36. Opinkę stropu wykonano za pomocą okładziny żelbetowej ustawianej rębem, natomiast opinkę łuków ociosowych stanowi okładzina żelbetowa budowana na płasko. Odrz- wia połączono za pomocą stalowych rozpór rurowych dedykowanych do konkretnych odrzwi uzupełniających. Łuki ociosowe zabudowano na stalowych stopach podporowych. Po zabudowie całości skrzyżowania portalowego przykotwiono segmenty upodatniające UP oraz UW w otworach do tego przeznaczonych za pomocą kotwi stalowych wklejanych, a także połączono konstrukcję ze wszystkimi trzema rozgałęzieniami za pomocą rozpór wie- loelementowych. Rys. 5. Obudowa portalowa skrzyżowania – WSPORNIK rzut boczny 2.4. Kontrola wyrobiska po przebudowie Po zakończonej przebudowie skrzyżowania Przekopu południowo-równoległego z Przekopem południowym na poz. 1000 m wraz z odcinkami przyległymi dokonano kontroli stanu wyrobi-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3