Materiały konferencyjne SEP 2021

7  wykonano wyłom o wymiarach umożliwiających swobodną zabudowę pierwszej belki wspornika W1. Wyłom zabezpieczono obudową tymczasową drewnianą,  odwiercono 4 otwory w stropie i zabudowano kotwy strunowe 10 m wklejane. Na ko- twach zamocowano podciągi technologiczne do podnoszenia belek wspornika,  podniesiono belkę wspornika W1(analogicznie ze sposobem podnoszenia belek z Etapu III) i połączono ją śrubami z portalem,  dodatkowo ustabilizowano zabudowany element W1 stojakami stalowymi typu SV,  wykonano i zabezpieczono odpowiedni wyłom o wymiarach umożliwiających zabudo- wę odrzwi uzupełniających o numerach 33÷36 i połączono je z uchami na belce wspor- nika za pomocą sworzni i zawleczek,  wykonano wymienione powyżej czynności dla kolejnych belek wspornika (do W5 włącznie). Sukcesywnie zabudowując odrzwia uzupełniające 37÷58,  belki wspornika W6 połączono z segmentem upodatniającym UW na spągu wyrobiska,  zabudowano belkę wspornika z segmentem upodatniającym UW na wcześniej wykona- nej stopie fundamentu betonowego i połączono z elementem belki wspornika W5,  zabudowano brakujące odrzwia uzupełniające o numerach 59÷60,  po zabudowie i połączeniu wszystkich elementów tzw. BRAMY, sprawdzono jeszcze raz moment dokręcenia śrub. W zakładkach odrzwi uzupełniających stosowano po 3 sztuki strzemion dwujarzmowych SDw32/34/36. Opinkę stropu wykonano za pomocą okładziny żelbetowej ustawianej rębem, natomiast opinkę łuków ociosowych stanowi okładzina żelbetowa budowana na płasko. Odrz- wia połączono za pomocą stalowych rozpór rurowych dedykowanych do konkretnych odrzwi uzupełniających. Łuki ociosowe zabudowano na stalowych stopach podporowych. Po zabudowie całości skrzyżowania portalowego przykotwiono segmenty upodatniające UP oraz UW w otworach do tego przeznaczonych za pomocą kotwi stalowych wklejanych, a także połączono konstrukcję ze wszystkimi trzema rozgałęzieniami za pomocą rozpór wie- loelementowych. Rys. 5. Obudowa portalowa skrzyżowania – WSPORNIK rzut boczny 2.4. Kontrola wyrobiska po przebudowie Po zakończonej przebudowie skrzyżowania Przekopu południowo-równoległego z Przekopem południowym na poz. 1000 m wraz z odcinkami przyległymi dokonano kontroli stanu wyrobi-

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3