Materiały konferencyjne SEP 2021

Transport zbiorników kontenerowych między szybem, a komorą paliw Transport paliwa i olejów oraz wody zdemineralizowanej z szybu L-VI oraz oleju przepracowanego (zużytego) do szybu odbywa się za pomocą Górniczego Transportera Podnośnikowego (widłowego) typu GTP-16 lub GTP-2100 w kontenerowych zbiornikach magazynowych NK-0745. Każdy zbiornik przed transportem jest po zatankowaniu zaplombowany. Transport produktów rafineryjnych, petrochemicznych w opakowaniach fabrycznych z szybu L-VI odbywa się za pomocą Górniczego Transportera Podnośnikowego (widłowego) typu GTP-16 lub GTP-2100 w pojemnikach kontenerowych. Pozostały dołowy transport kopalniany jest realizowany za pomocą środków transportu oponowego takich jak pojazdy paliwowo- smarownicze (SWPS) do transportu paliwa, olejów, płynów eksploatacyjnych oraz pojazdy typu SWT lub SWTM (do transportu innych drobnych czynników eksploatacyjnych, jak środki smarne, chłodzące, itp.). Paliwa, oleje smary oraz pozostałe płyny eksploatacyjne są dostarczane transporterem GTP-16 lub GTP-2100 w zbiornikach kontenerowych lub w kontenerach z podszybia L-VI do pomieszczenia manewrowego komory paliw, skąd zbiorniki kontenerowe są ustawiane w pomieszczeniu magazynowym na postumencie w specjalnych prowadnicach. Możliwe jest alternatywne dostarczenie oleju napędowego i oleju hydraulicznego pojazdami paliwowo-smarowniczymi (SWPS) . Opakowania fabryczne są transportowane do pomieszczenia magazynowego za pomocą ręcznego wciągnika jednobelkowego przejezdnego (o nośności Q = 1 T). Pojemniki do dystrybutora płynu AdBlue są transportowane za pomocą transportera GTP-16 lub GTP-2100 od strony stanowiska tankowania i wymieniane są zgodnie z DTR dystrybutora tego płynu. Przed wstawieniem zbiorników kontenerowych lub beczek (opakowań fabrycznych) do miejsc, z których nastąpi dystrybucja ich zawartości należy to miejsce zwolnić po przez odtransportowanie opróżnionych zbiorników kontenerowych lub pustych opakowań fabrycznych (wyjątek stanowi zbiornik kontenerowy z olejem zużytym / przepracowanym , który należy wywieźć pełny).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3