Materiały konferencyjne SEP 2022

Zaletą układu napędowego ciągnika CA-190 jest pełna integracja silnika z falownikiem, dzięki czemu możliwa jest bardzo szybka rekonfiguracja ilości napędów ciągnika, dostosowana do aktualnych potrzeb eksploatacyjnych. Rysunek 4 przedstawia pojedynczy napęd elektryczny typu BWNE. Rys. 4. Napęd elektryczny typu BWNE Figure 4. The electric drive type BWNE Akumulator litowy typu VOLTER służy do zasilania napędów ciągnika CA-190. W ciągniku są zabudowane układy przeznaczone do kontroli, zabezpieczania, nadzoru i sterowania poszcze- gólnych urządzeń ciągnika. W komorze akumulatorowej znajdują się ogniwa litowe pogrupowane w 20 kasetach. W każdej kasecie umieszczono 8 ogniw, które nadzorowane są napięciowo i temperaturowo poprzez indywidualne moduły kontrolne. Moduły kontrolne komunikują się z częścią nadzorczą znajdującą się w komorze aparaturowej i odpowiadają również za proces ładowania ogniw oraz za przekazywanie parametrów pracy do układu sterowania. W komorze aparaturowej (komora aparatury elektrycznej, sterowania i urządzeń kontrolno-pomiarowych) zlokalizowane są elementy odpowiedzialne za nadzór i prawidłowe działanie akumulatora. Zastosowanie ogniw litowych daje możliwość doładowywania ich w każdej chwili i miejscu, również w wyrobiskach zagrożonych wybuchem metanu i/lub pyłu węglowego, dzięki czemu nie ma potrzeby lokalizowania ciągnika na czas ładowania w spec- jalnej komorze ładowni akumulatorów przewietrzanej niezależnym prądem powietrza.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3