Materiały konferencyjne SEP 2022
Rys. 5. Podstawowa konfiguracja ciągnika CA-190/4/2/2 na torze prób – nachylenie trasy 30 stopni Figure 5. The basic configuration of the locomotive CA-190/4/2/2 on the test track – the inclination of the route, 30° Zaletą akumulatora typu VOLTER jest zintegrowana z nim ładowarka (zabudowana w de- dykowanej komorze obudowy akumulatora), umożliwiająca ładowanie ogniw bezpośrednio z ko-palnianej sieci elektroenergetycznej o napięciu trójfazowym 500 V, 1000 V. Podłączenie z siecią kopalnianą jest zrealizowane poprzez znajdujące się w osłonie ognioszczelnej szybkozłącze – co znacznie przyśpiesza proces podłączenia/odłączenia. Czas ładowania został znacznie skrócony w stosunku do wcześniej stosowanych akumulatorów i wynosi maksy- malnie do 4 godzin. Układ napędowy ciągnika CA-190 wraz z akumulatorem typu VOLTER umożliwia pracę z rekuperacją energii, tj. odzyskiem energii z powrotem do akumulatora podczas jazdy po upadzie lub podczas hamowania. W tabeli 1 przedstawiono podstawowe parametry techniczne ciągnika akumulatorowego typu CA-190 zasilanego z akumulatora litowego typu VOLTER [1]. W budowie akumulatora typu VOLTER zastosowano innowacje bazujące na rozwiązaniach Przemysłu 4.0. Dzięki zastosowaniu rejestratora danych oraz modułów komunikacyjnych istnieje możliwość nawiązania łączeności pomiędzy ciągnikiem i iskrobezpiecznym tabletem/ smartfonem poprzez transmisję Wi-Fi za pomocą dedykowanej aplikacji (tzw. internet rzeczy) [2]. Po nawiązaniu połączenia pomiędzy ciągnikiem, a tabletem/smartfonem, wyświetlana jest również wizualizacja parametrów pracy ciągnika na ekranie urządzenia mobilnego (rys.6a). Istnieje również możliwość przedstawiania na tablecie/smartfonie kolejnych plansz wizuali- zacji parametrów pracy ciągnika (rys. 6b).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3