Materiały konferencyjne SEP 2022

Przegląd stosowanych rozwiązań zabudowy skrzyżowań ściana - chodnik i ich geneza W latach 2010-2012 kierownictwo kopalni przygotowując się do eksploatacji pokładu 505 dokonało analizy związanej z poprawą bezpieczeństwa zatrudnionej załogi na wylocie ściany i zdecydował o podjęciu działań techniczo-organizacyjnych mających na celu wyeliminowanie obudowy indywidualnej poprzez wysunięcie sekcji obudowy zmechanizowanej w obrys chodnika przyścianowego. Z uwagi na stosowany system eksploatacji oraz specyfikę zalegania złoża, ściany eksploatacyjne w pokładzie 505wg w partii „W” prowadzone były na upad do 12 stopni, w związku z tym kolejnym etapem tych działań było prowadzenie dwóch sekcji obudowy zmechanizowanej w chodniku przyścianowym, równocześnie wysuwając napęd przenośnika ścianowego do wyrobiska. Zastosowanie prowadzenia sekcji obudowy zmechanizowanej w chodnikach przyścianowych możliwe było po uzyskaniu pozytywnej opinii jednostki naukowo-badawczej (GIG) oraz zgody producenta sekcji. Następnie w wyniku pozytywnych opinii załóg zatrudnionych w wyrobiskach eksploatacyjnych przystąpiono do wyeliminowania odcinka z obudową indywidualną na wlocie do ściany poprzez zastosowanie urządzenia stojakowo-podporowego Pegaz/II oraz wdrażając obudowę skrzyżowania typu FRS 17/37. 6

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3