Materiały konferencyjne SEP 2022

3.1. Konstrukcja pomostu Konstrukcja pomostu jest modułowa i stosunkowa prosta w montażu, na Rys. 1 przedstawiono budowę pomostu rewizyjnego. Głównym elementem roboczym podestu jest statyw (1) wraz z napędem (3) oraz klatką (2). Klatka zawieszona jest na linie nośnej (5), na której opuszczana jest klatka wraz z osobami kontrolującymi zbiornik. Maksymalna głębokość na jaką może być opuszczona klatka wynosi 50 m. Lina nośna przewinięta jest przez zblocza, a następnie wpro- wadzona jest do bębna nawojowego napędu, stanowiącego napęd (3). Podest wyposażony jest w dwie liny bezpieczeństwa (7) o długości odpowiedniej do głębokości opuszczania platformy, które są opuszczane po rolkach (12). Liny mocowane są do konstrukcji nośnej za pomocą szek- li (8) zaczepionych do ramy górnej statywu. W przypadku uszkodzenia liny nośnej klatka zo- staje zawieszona na dwóch linach bezpieczeństwa (7) które przechodzą przez otwory w urzą- dzeniach samozaciskowych (Blocstop) (6). Liny bezpieczeństwa obciążone są na drugim koń- cu ciężarkami zwisającymi swobodnie nad dnem zbiornika. Czujnik przekroczenia maksymal- nego, górnego położenia klatki (4) zabezpiecza klatkę przed uderzeniem jej w głowicę statywu po ewentualnym przejeździe pozycji krańcowej. Pulpit sterowniczy (9) służy do sterowania opuszczaną klatką oraz do porozumiewania się załogi w klatce z obsługą. Załoga w klatce musi być przypięta szelkami bezpieczeństwa do szekli (11). Podest osadzony jest na kółkach, umożliwiających przemieszczanie go do pozycji pracy po szynach (13). Przed rozpoczęciem prac kółka te należy zablokować. Rys. 1. Mobilny podest rewizyjny PWE-2 ATEX [1] Figure 1. Mobile inspection platform PWE-2 ATEX [1]

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3