Materiały konferencyjne SEP 2022
przy współpracy z Centrum Badań Górnictwa i Dozoru Podziemnego Sp. z o.o. oraz firmy ZPH STALPOL Sp. z o.o. jako kontynuacja pomiarów zapoczątkowanych w 2017 r. w KWK Budryk. Dla celów pomiarowych Kopalnia Piast-Ziemowit wyznaczyła wyrobisko z torem jezdnym w Ruchu Ziemowit wyłączone z regularnej eksploatacji, w którym zabudowano urządzenia pomiarowe pozwalające zmierzyć rzeczywiste wartości sił. 1. TRANSPORT KOLEJKAMI PODWIESZONYMI Z NAPĘDEM WŁASNYM, CHARAKTERYSTYKA PODZESPOŁÓW TRASY Wydajny system transportowy jest warunkiem koniecznym dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia zadań transportowych, czy to związanych z odstawą urobku, czy transportem ma- szyn i urządzeń. Zastosowanie odpowiednich środków transportowych w zakresie kolejek podwieszonych, poznanie ograniczeń i zagrożeń układu, pozwala na etapie projektowania za- pewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa, zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów organizacyjnych i w rezultacie uzyskać zadowalający efekt ekonomiczny poprzez sprawne i bez- awaryjne prowadzenie prac transportowych w Polskiej Grupie Górniczej S.A. Dlatego szczegó- łowa znajomość działania elementów układu transportu może przynieść największy efekt eko- nomiczny. Fot. 1. Miejsce wykonywania pomiarów w KWK Piast-Ziemowit Ruch Ziemowit Głównym elementem tras kolejek podwieszonych z napędem własnym są szyny oparte o profilu I140E(I155). Dostępne są szyny w dowolnej długości, szyny wykonane są ze stali 355. KWK Piast Ziemowit Ruch Ziemowit stosuje szyny o długości 2,25m, długość szyny wy- nika z rozstawu odrzwi obudowy który wynosi 0,75m. Poszczególne szyny podwieszone do
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3