Materiały konferencyjne SEP 2022

Nachylenie toru jezdnego wyregulowano w celu otrzymania jednostajnego nachylenia na odcinku pomiarowym, a długość szyn wynosiła od 1,5 m, 1,8 m, 2,25 m zgodnie z rys. nr 2. Po zabudowaniu urządzeń pomiarowych na torze jezdnym wykonano pomiary kolejnych długości szyn, kątów odchylenia od pionu łańcuchów nośnych, rozstawu elementów i podzespołów ze- stawu transportowego, z wyznaczeniem obciążenia przypadającego na wózki nośne poruszają- ce się po torze jezdnym. Wykonano również pomiary statycznej siły hamowania indywidualnie każdej jednostki napędowo hamulcowej ciągnika. Stabilizację poprzeczną toru jezdnego wykonano w dwóch miejscach stosując układ krzy- żowy oraz podwójny. Sposób wyjściowej zabudowy odciągów bocznych i zawiesi nośnych przedstawia poniższy schemat. Rys. 3. Sposób zabudowy siłomierzy w KWK Piast-Ziemowit Odciągi boczne przeznaczone są do stosowania jako cięgna stabilizujące tor jezdny podwieszonej kolejki spalinowej. Głównymi elementami odciągu bocznego są: śruba rzymska, łańcuch 18x90 i zawiesie. Zadaniem odciągów bocznych jest ustabilizowanie porzeczne tory jezdnego w celu minimalizacji efektu bujania toru jezdnego w trakcie przejazdu zestawy transportowego. Poniżej przykład śruby rzymskiej z łańcuchami. Rys. 4. Rysunek odciągów bocznych

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3