Materiały konferencyjne SEP 2022

Zestaw transportowy Dla celów przeprowadzenia pomiarów KWK Ziemowit-Piast Ruch Ziemowit udostępnił poza torem jezdnym zestaw transportowy i potrzebne obciążenia. W skład zestawu transportowego jako urządzenie napędowe wchodził ciągnik typu DZ 80 firmy SMT Scharf, z czterema jednostkami napędowo ciernymi. Uciąg maksymalny 80 kN oraz deklarowana minimalna siła hamowania 120 kN. Środki transportowe stanowiły cztery wciągarki typu ZMHP 4t produkcji PDprofi o nominalnym udźwigu 4,0 t. Przeprowadzono pomiary podstawowych parametrów ciągnika takich jak siła uciągu i maksymalna statyczna siła hamowania. Maksymalna statyczna siła hamowania była mierzona dla każdej jednostki hamulcowej osobno przed i po zakończeniu pomiarów siły wypadkowej. Pomiar siły hamowania przed rozpoczęciem pomiarów Zapewnienie producenta Pomiar Różnica Pomiar po zakończonych próbach Różnica Układ 1 32 kN 60 kN +87,5% Układ 2 32 kN 30 kN -6,25% Układ 3 32 kN 64 kN 100% Układ 4 32 kN 62 kN 93,75% Zestaw transportowy w trakcie pomiarów skonfigurowany został jako tzw. zestaw z skupionymi jednostkami napędowo hamulcowymi, gdzie środki transportowe są ciągnięte oraz z rozproszonymi jednostkami które obejmują środki transportowe. Zastosowane konfiguracje przedstawia rysunek poniżej. Rys. 5. Konfiguracja zestawu transportowego z skupionymi jednostkami napędowo hamulcowymi Gdzie wykaz elementów zestawu kolejki podwieszanej stanowi: 1. DZ80 kabina CAB-VARIO 555kg 2. DZ80 - cierny równoległy NR36 20/36 641kg 3. DZ80 - jedn. pomocnicza z napędem NR36 4. DZ80 - część maszynowa 80 kW 5. DZ80 - cierny równoległy NR36 20/36 641kg 6. DZ80 - cierny równoległy NR36 20/36 641kg 7. DZ80 kabina CAB-VARIO 555kg 8. WHR - 1/N/52 9. PD PROFI ZMHP 4t 10. PD PROFI ZMHP 4t 11. PD PROFI ZMHP 4t

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3