Materiały konferencyjne SEP 2022

Wnioski i zalety a) Obecnie stosowane łuki obudowy pozwalają przenosić większe obciążenia pochodzące między innymi od zestawów transportowych kolejek podwieszanych. b) Obciążenie obudowy w dużej mierze powstaje od sił pochodzących od górotworu, elementów stale zabudowanych lub podwieszonych na obudowie oraz wykonywanych transportów przy pomocy podwieszonej kolejki spalinowej. c) Poznanie ograniczeń i zagrożeń pozwoli na etapie projektowania zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa i zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów organizacyjnych, a w efekcie uzyskać efekt ekonomiczny. d) Wykonane pomiary w Ruchu Ziemowit kopalni Piast-Ziemowit były kontynuacją pomiarów z KWK Budryk z 2017 roku. e) Odczyt danych z wykonywanych pomiarów został wykonany z zabudowanych 16 czujników mierzących siłę w łańcuchach. Do pomiarów wykorzystano czujniki pomiarowe AXIS w zakresie pomiarowym 50 kN, 100 kN i 150 kN. f) Tor jezdny został wykonany z podzespołów trasy jezdnej ZRP-130 (produkcji ZRP) oraz zastosowano zawiesia i odciągi boczne dostarczone przez STALPOL Sp. z o.o.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3