Materiały konferencyjne SEP 2023

3.2. Cele modernizacji Modernizacja Szybu III PN i PD w zakresie zabudowy pulsatorów pneumatycznych Służby inżynieryjne przy współpracy z kadrą kierowniczą zakładu opracowały następujące cele, w związku z dążeniem do zminimalizowania ryzyka postoju ciągu technologicznego spowodowanego oklejaniem się kopaliny.  CEL GŁÓWNY PROJEKTU Usunięcie postojów w ciągu technologicznym związanych z transportem kopaliny z różnorodnym stopniem zawilgocenia która wykazuje tendencję do zalegania urobku w wewnętrznej konstrukcji naczyń skipowych, krzywek rozładowczych oraz przy koszach wylotów w zbiornikach wyładowczych w Górniczym Wyciągu Szybowym przedział PD oraz PN w PGG S.A. Oddział KWK PIAST-ZIEMOWIT RUCH ZIEMOWIT.  Cele cząstkowe 1. Zabudowa pulsatorów pneumatycznych przy koszach wylotowych w zbiornikach rozładowczych. 2. Zabudowa pulsatorów pneumatycznych w konstrukcji krzywek rozładowczych . 3. Zabudowa systemu udrożniania nawisów w oklejonej wewnętrznej konstrukcji naczyń skipowych. a. Zabudowa belki technologicznej wraz pulsatorem pneumatycznym w wieży basztowej GWS III na poz. + 2 b. Dostosowanie naczyń skipowych do udrażniania nawisów w wewnętrznej konstrukcji 3.3. Realizacja modernizacji Szybu III PN i PD w zakresie zabudowy pulsatorów pneumatycznych. Zakład Górniczy zabudował pulsatory pneumatyczne na nadszybiu górniczego wyciągu szybowego III w koszach wylotowych urządzeń wyładowczych przy przenośnikach dozujących 601, 602, 604, oraz w krzywce rozładowczej wieży szybowej górniczego wyciągu szybowego. Realizacja celu 1 - zabudowa pulsatorów pneumatycznych przy koszach wylotowych w zbiornikach rozładowczych. Urządzenia pneumatyczne podłączone są do zakładowej sieci sprężonego powietrza, gdzie ciśnienie maksymalne medium nie przekracza 7 atm. Armatki powietrzne usytuowane są parzyście w konstrukcji koszy wylotowych, skierowane są pod kątem, zgodnie z kierunkiem przesuwania się urobku. Zbiorniki sprężonego powietrza oraz rurociągi transportujące medium podczas wystrzału, zabudowane są w równoległych osiach naprzemiennie, w odległości pionowej około 500 mm. Najbardziej efektywny sposób użytkowania został doświadczalnie wyznaczony jako seryjny, tj. poszczególne wystrzały następujące po sobie w przerwie 3-5 s począwszy od dolnej armatki. Jak wykazano doświadczalnie, w warunkach ruchowych w magistrali uzyskiwane jest ciśnienie na poziomie 5 atm, które w znakomitej większości przypadków wystarcza do

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3