Materiały konferencyjne SEP 2023

3 Rys. 2. Manewrowy ciągnik typu VOLTER/2/0 zasilany z akumulatora litowego typu VOLTER z zestawem transportowym dwuwciągnikowym Fig. 2. The maneuvering locomotive type VOLTER/2/0 powered by the lithium battery VOLTER with two – hois transport set UKŁAD NAPĘDOWY I HAMULCOWY Każda jednostka napędowa zbudowana jest z dwóch napędów elektrycznych (silnik z falownikiem), przekładni oraz kół napędowych ciernych. Przeniesienie napędu następuje dzięki sprzężeniu ciernemu kół napędowych z szyną. Docisk kół napędowych jest realizowany za pomocą siłownika hydraulicznego, który poprzez dźwignę dociska wahacz w kierunku do osi toru. Do wahacza zabudowana jest przekładnia połączona z napędem elektrycznym oraz kołem napędowym ciernym. Rysunek 3 przedstawia pojedynczy napęd elektryczny typu BWNE. Rys. 3. Napęd elektryczny typu BWNE Fig. 3. The electric drive type BWNE

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3