Materiały konferencyjne SEP 2024
9 Podsieć wentylacyjna pola Stefanów została przedstawiona w formie prostego schematu przewietrzania z naniesionymi kluczowymi punktami pomiarowymi oznaczonymi na rysunku nr 9. Najbardziej szczegółowo na schemacie rozrysowano rejon docelowy, do którego miała trafić większa ilość powietrza przez zastosowane dodatkowe wentylatory w ,,regulacji ujemnej powie- trza’’. Pozostałe rejony wentylacyjne uproszczono do poziomu doprowadzenia świeżego powie- trza w celu porównywania zmian bilansu ilościowego w dwóch analizowanych układach prze- wietrzania. Poniżej przedstawiono zestawienie tabelaryczne ilości powietrza w poszczególnych punktach pomiarowych podsieci wentylacyjnej pola Stefanów. Tabela 1. Ilości powietrza zmierzone w poszczególnych punktach podsieci wentylacyjnej pola Stefanów w układzie normalnego przewietrzania jak również w czasie pracy ,,regulacji ujemnej powietrza’’ [1]. Table 1. Air quantity measured in Stefanów field’s split, “negative airflow regulation" system on and off [1]. Kolorem żółtym w tabeli oznaczono wiersze, które określają punkty pomiarowe na schema- cie stanowiące straty powietrza na drodze jego prowadzenia do chodnika odstawczego 1/VI/389 czyli do miejsca zabudowania układu testowego ,,regulacji ujemnej powietrza’’. Są to przecinki stanowiące tzw. ,,krótkie spięcia wentylacyjne’’ czyli straty świeżego powietrza prze tamy wen- tylacyjne pomiędzy chodnikami doprowadzającymi i odprowadzającymi powietrze w rejonie jak również pozostałe wyrobiska w których ilość przepływającego powietrza jest o wiele wyższa od Nrpunktu pomiarowego Lokalizacjawwyrobisku Ilośćpowietrzaprzed regulacją (m³/min) Ilośćpowietrzaw trakcie regulacji (m³/min) Porównanie procentowe tendencji zmiany ilości powietrza 1 ObjazdE - 5mod rozdzielni 9600 10158 5,49% 2 ObjazdE - ok. 40mod rozdzielni 9300 9738 4,50% 3 PrzekopS - dworzec 5235 4780 -8,69% 4 PrzekopSE - 100mb 5655 5762 1,86% 5 Pochylniawent. 2/VIII/391 - ok. 20modTI - 166 225 250 10,00% 6 Przecinka2/VIII/391 - pomiędzy TW 1400 1135 -23,35% 7 PrzekopSE - ok. 50m zaprzecinką2/VIII/391 4255 4627 8,04% 9 Przecinka3/VIII/391 - ok. 50modprzekopuSEw kierunkuG-2 1425 1080 -24,21% 10 PrzekopSE - 35m zaprzecinką3/VIII/391 2680 3497 23,36% 11 pochylniawent. 1/VIII/389 - pomiędzy TW 800 627 -21,63% 12 PrzekopSE - 70m zaprzekopemSE-2 1880 2870 34,49% 13 Przecinka2/VI/389 - pomiędzy TW 180 139 -22,78% 14 Ch-k odst. 1/VI/389 - ok. 70modpochylni went. 1/VI/389 1690 3000 43,67% 15 Ch-k odst. 1/VIII/389 - ok. 80modprzecinki 1/VI/389 1560 2625 40,57% 16 Ch-k łączący NS - ok. 100modch-kawent. 1/V/391 3060 2900 -5,23% 17 Przecinka1/VIII/391 - ok. 20modpoch. odst. 1/VIII/391 140 450 68,89% 18 Pochylniaodstawcza1/VIII/391 - ok. 100mod skrzyżowaniazprzecinką1/VIII/391 4245 4635 8,41% 19 Pochylnia3/VI - ok. 25moddołupochylni 1750 1666 -4,80% 20 Ch-k went. 1/V/391 - ok. 30mod skrzyżowaniazpochylnią 1940 1810 -6,70% 21 PrzekopNE - ok. 40modTW 630 576 -9,38% 22 Pochylnia1/VI - ok. 62m zaTW1 575 500 -13,04% 23 PrzekopNS - ok. 25m zaskrzyżowaniem zprzekopemN 2160 2528 14,56% 24 Ch-k funkcyjny 4 - ok. 30modch-kadojazdwego2fS 840 750 -10,71% 25 Ch-k funkcyjny 2 - ok. 100mbodch-kadojazdwego2fS 240 157 -34,58% 26 ch-k funkcyjny 1 - ok. 50mbodch-kadojazdwego2fS 400 370 -7,50% 27 Ch-k dojazdowy 2fS - zadysponentem 2945 3216 8,43% 28 Pochylnia2fS - ok. 50mb 2650 2600 -1,89% 29 Ch-k wentylacyjny 1/VIII/391 - ok. 500mb 1515 1300 -14,19% 32 ObjazdEok. 19modTW 8580 8023 -6,49% 33 Poczekalnia - 5modTB 200 100 -50,00% 34 Pochylnia1fS - ok. 180m 2780 2560 -7,91% 35 Pochylnia4fS - ok. 50m 880 900 2,22% 36 Pochylniadojściowa - za tamami 1400 1340 -4,29% 37 Ch-k odst. 1/VIII/389 - pomiędzy TW 140 300 53,33% 38 Ch-k podśc. 2/VIII/391 przed skrzyżowaniem zprzec. tech. 2/VIII/391 2440 3505 30,39% 39 Ch-k podśc. 2/VIII/391zaskrzyżowaniem zprzec. tech. 2/VIII/391 2240 2800 20,00% 40 Ch-k nadśc. 2/VIII/391zaskrzyżowaniem zprzec. tech. 2/VIII/391 1200 1695 29,20% 41 Ch-k nadśc. 2/VIII/391przed skrzyżowanie zchod. went. 1/VIII/391 1400 1905 26,51% 42 Ch-k podśc. 2/VIII/391 przed skrzyżowaniem zchod. went. 1/VIII/391 2536 3050 16,85% 43 Przecinka1/VIII/391 4265 5085 16,13% 44 Chodnik 2fSod strony chodnikawentylacyjnego1fS 2200 2006 -8,82% 45 Chodnik 2fSod strony chodnikapołudniowego2/385 860 770 -10,47% 46 Pochylniawentylacyjna2fS 7305 7411 1,43%
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3