Materiały konferencyjne SEP 2024
3 Rys.2.1. Lokalizacja projektowanego skrzyżowania przekopu N-2a z przekopem wyjazdowym z szybu III poz. 1000 Rys.2.2. Przekrój geologiczny skał występujących w rejonie skrzyżowania (Wykonany na podstawie profilu szybu III). 1. Iłowiec, - miąższość ok. 3,0m, 2. Węgiel pkł. 404/4+405/1 - miąższość ok. 5,7m, 3.Iłowiec z przerostami piaskowca, - miąższość ok. 7,7m, 4. Węgiel pkł. 405/2,- miąższość ok. 1,75m, 5. Iłowiec, - miąższość ok. 11,5m, 6. Węgiel pokład 406/1 - miąższość ok. 0,55m, 7. Węgiel pkł. 406/2, - miąższość ok. 2,15m, 8. Iłowiec. Dla wykonania skrzyżowania zaprojektowano stosowanie kotwi strunowych iniekcyjnych wiązanych ładunkami klejowymi na końcu kotwi na odcinku min. 1,5m, a na pozostałej długości spoiwem wiążącym wtłaczanych do przestrzeni między otwór i kotew. Ostateczną długość kotwi do praktycznego stosowania projektuje się na: - o długość 8,0m – kotew iniekcyjna o nośności min. 360 kN - o długości 15,0m – kotew iniekcyjna o nośności min. 400 kN Liczbę kotwi niezbędną do zabudowy na skrzyżowaniu określono za pomocą wzoru n nkst = (1- k ) · s k ( S wk ·q o )/N k gdzie: S wk – pole powierzchni kotwionej na długości skrzyżowania, w m 2 k – współczynnik przenoszenia obciążenia przez obudowę podporową, s k – współczynnik bezpieczeństwa przenoszenia obciążenia przez kotew, q o – obciążenie działające na skrzyżowanie w kN/m 2 , N k – nośność kotwi wzmacniających odrzwia obudowy Przeprowadzone obliczenia parametrów współpracy obudowy z górotworem pozwoliły określić wielkości obciążeń, zasięgi stref odprężonych na długości odgałęzienia, wymagane długości kotwi, które zestawiono w tablicy 2.1.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3