Materiały konferencyjne SEP 2024

Rys. 7. Wnętrze metalowej szafy z interogatorem i switchem zawieszonej na ociosie chodnika transportowego, blisko skrzyżowania z chodnikiem 557 na etapie instalacji sytemu pod ziemią. Rysunek 8 prezentuje jedną z kotew wklejoną w stropie chodnika z podłączonym światłowodem już w żółtej obudowie ochronnej ale przed szczelnym zamknięciem dolej pokrywy obudowy. Rys. 8. Jedna z kotew oprzyrządowanych wklejonych w stropie chodnika 557 z podłączonym światłowodem do złącza kotwy chronionego obudową metalową koloru żółtego. Na zdjęciu widoczne są elementy zasadniczej podporowej obudowy wyrobiska – łuki stalowe, rozpory i siatka okładzinowa. W skład budowanego systemu monitoringu wchodzi specjalnie stworzone dedykowane oprogramowanie, którego ekran główny przedstawia rysunek 9. Po lewej jego stronie widoczna na nim jest mapa pokładowa z lokalizacją kotew i poglądowo (kolorami) przedstawiony stan kotew. Kolor szary oznacza brak podłączenia kotwy do systemu monito- ringu (na rys. 6.5 kotew C. 410) a zielony, że czujniki na kotwach są aktywne i siły monitorowane oraz, że wartość sił nie przekracza

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3