Materiały konferencyjne SEP 2025

Wdrożenie procesu zarządzania raportowaniem ESG Dana faza jest ostatnią fazą przed produkcyjnym uruchomieniem raportowania w obszarze ESG. Organizacja i procesy są przygotowane, a także mamy zdefiniowane cele i priorytety raportowania. Prace w tej fazie ukierunkowane są na fizycznym przygotowaniu oraz wdrożeniu wcześniej już opracowanych koncepcji Istotną zaletą opracowania procesu zarządzania raportowanie ESG jest zdefiniowanie kroków, które powinny być realizowane po każdym cyklu opracowania raportu i które powinny być zrealizowane celem zapewnienia wysokiej jakości raportów zgodnie z wytycznymi w tym obszarze. Pierwszą grupą zadań, które obecnie są identyfikowane są zadania związane z kompletacją informacji, weryfikacją potrzeb organizacji oraz sprawdzeniem elementów takich jak priorytety, VC, IRO. Te elementy dają wkład do opracowania analizy i rekomendowania zmian, co powinno być ujęte w kolejnym raporcie, a co powinno być wyłączone spod raportowania, a także jakie dane wymagają automatyzacji lub ujęcia w systemach IT. Kolejnym krokiem jest realizowanie listy zadań – implementacja zmian w środowisku IT oraz procesach pozyskiwania danych, a następnie po ich zrealizowaniu – opracowanie kolejnej edycji raportu. Dany proces pokazany powyżej jest tylko ilustracją procesu, który może być wdrożony – szczegóły i przebieg jest dostosowany do potrzeb Klienta.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3