Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  33 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 33 / 44 Next Page
Page Background

SZKOŁA EKSPLOATACJI PODZIEMNEJ

2015

SEP 2015

31

POZYSKIWANIE ŚRODKÓW

DLA FINANSOWANIA INWESTYCJI

W DZIEDZINIE INNOWACJI

I OCHRONY ŚRODOWISKA

Obok wielu ciekawych tematów poruszanych w ramach obrad SEP

2015, w bieżącym roku mieliśmy możliwość zapoznania się z te-

matyką pozyskiwania środków dla finansowania inwestycji w dzie-

dzinie innowacji i ochrony środowiska. Zagadnienie to przedsta-

wione w formie szkolenia pojawiło się w ramach obrad Szkoły

Eksploatacji Podziemnej po raz pierwszy. W dobie kryzysu branży

węglowej była to niezwykle interesująca i pouczająca lekcja.

Podczas szkolenia wygłoszone zostały trzy prelekcje pokazu-

jące obecny i perspektywiczny do 2020 roku kierunek skąd i na

jakie cele można pozyskać środki finansowe na inwestycje. Pre-

lekcje prowadziły Panie: Izabella Staniak (Ministerstwo Gospo-

darki), Urszula Kaczyńska (Ministerstwo Środowiska) oraz Wanda

Galikowska-Kopacka (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej). W pierwszej części sesja poświęcona była

odnawialnym źródłom energii, co spotkało się ze sporym zainte-

resowaniem ze strony słuchaczy, o czym świadczy fakt, iż czas ra-

mowy sesji musiał został wydłużony ze względu na liczne pytania

i żywiołową dyskusję. W drugiej część sesji zaprezentowane zosta-

ły problemy rekultywacji terenów poprzemysłowych oraz ogra-

niczanie negatywnego oddziaływania na środowisko w aspekcie

pozyskiwana środków finansowych na inwestycje w tej dziedzinie.

Spotkanie z ekspertkami zostało bardzo dobrze ocenione przez

uczestników XXIV Szkoły Eksploatacji Podziemnej, dlatego mamy

nadzieję, iż następna edycja Szkoły będzie okazją do zorganizowa-

nia kolejnego szkolenia z tego zakresu, ale tym razem z omówie-

niem bardzo szczegółowych zasad opracowywania dokumentów

aplikacyjnych do poszczególnych programów.

Izabella Staniak (Ministerstwo Gospodarki)

Słuchacze podczas prelekcji